Provridning

Valde att ta några dagars avstånd från bloggen, det behövdes verkligen av olika skäl. Men jag lyckades samla på mig en hel del inspiration under min lilla paus, så känner mig mer än redo att starta upp bloggen! Jag ska verkligen försöka att sköta bloggen bra denna gång, det har varit svårt att behålla motivationen under tiden jag inte haft någon häst att skriva om, men det har hänt lite på hästfronten under tiden, så så småningom ska det nog inte vara något problem heller.

Kan ju börja med att berätta mer om det, då det är så att vi igår var och provred en häst! Ska inte gå in på själva hästen, utan kan berätta att det var en väldigt lyckad provridning och att jag fick en väldigt bra känsla. 🙂 Vi ska få rida den några fler gånger, då både vi och ägarna var noga med att hellre provrida en gång för mycket än en gång för lite, och så får vi se efter det hur saker och ting slutar! Har dessutom eventuellt ytterligare en häst att provrida, men vi får se hur det blir med det.

Duchess har varit utlånad nästan alla dagar under föregående veckan, men i lördags satt jag upp och red en sväng. Skrittade ut tillsammans med mamma och avslutade med att jogga av henne i snön. Taggade igång henne en kort stund också, hehe, och Duchess bjöd på ett par luftsprång och var sådär härligt pigg! Det är det bästa med Duchess, att jag kan ta fram en ganska busig och explosiv sida ur henne, men så fort jag inte ber om det så försvinner den, liksom. Så även om man inte tror det så har jag fullständig kontroll, i alla fall nästan. 😉 Annars så var hon väldigt fin att rida också, särskilt i galoppen!

Idag så satte även skolan igång efter lovet, vilket jag inte sett så mycket fram emot, men det ska bli skönt att återgå till alla rutinerna. Och så har jag ju lite saker att se fram emot, så då blir det lite lättare! Något roligt med att lovet är över är i alla fall att jag har praktik som vanligt i veckorna, något jag saknat under tiden jag har haft lov. Så det ska bli väldigt roligt att komma dit imorgon!


Några bilder från i lördags, så himla fint var det men sååå kallt!

Lämna en kommentar