Äntligen praktik

Har varit en lång, men en väldigt rolig dag! I med att skolan startat så har även praktiken gjort det, så där har jag spenderat många timmar idag. Vi hade en ganska lugn dag, fixade de vanliga sysslorna och så jobbade Gabriella hästarna på lina medan jag pysslade i stallet och så avrundade vi dagen med att klippa Choice. Och där emellan hann vi med massor med fikapauser, hehe. Så himla roligt att vara tillbaka där, trivs jättebra där och det tar aldrig emot att åka dit, utan där tycker jag om att vara!

Var jättetrött när jag kom hem, så la mig på soffan och tog det lugnt i någon timme innan mamma och jag åkte ut till stallet. Gjorde i ordning Duchess tillsammans med Agnes och så åkte vi iväg till ridhuset, där jag red fram Duchess och därefter fick Agnes rida lektion för mig. Duchess var SÅ fin idag, både när jag red och när Agnes red. Jag red en ganska lång stund, då Duchess var lite stretig och springig. Jobbade massor med att våga lätta på handen och rida mer med sitsen och benen, vilket resulterade att Duchess bar sig själv bättre, blev lättare i handen och jobbade på så himla bra! Jag har suttit och tjuvhållit henne ett tag, så när jag jobbade på detta sättet blev min ridning mycket bättre och Duchess rörde sig mycket bättre, mer friare och mindre hackigt.

När jag kände mig nöjd så fick Agnes sitta upp och det blev en jobbig lektion, hehe, men den gav resultat! Agnes har verkligen utvecklats i raketfart, så efter att hon fått känt lite på Duchess så fick hon rida igenom programdelar ur LB:1. Duchess var jättefin och Agnes red så himla bra, så de visade upp alla programdelarna superfint och avancerade även med en förvänd galopp! Alla grunderna sitter väldigt bra för dem nu, så nu ska vi finslipa lite detaljer bara så kommer detta att bli ett ekipage att se upp för i framtiden. Så himla nöjd med dem båda!


Finaste First Choice DWH! Om man får favorisera så är han min favorit i stallet. 😉 I alla fall än så länge!

Kommentera

