Film från DM

Lite försening, men nu har jag fått upp videon på ritten ifrån DM! Ingen ritt med någon kanon-känsla, utan jag hade förväntat mig 5-6:or rakt igenom och sådär 57-60%, men efter att ha sett den så blev jag lite förvånad, då det verkligen inte såg ut som det kändes. Däremot så ser man spändheten genom hela programmet, särskilt i trav-volterna och skänkelvikningarna där Duchess verkligen står emot och inte vill ner till hörnet, likaså i skritten där Duchess bara vill springa därifrån.

Sammanfattat en väldigt spänd ritt där vi förlorade på sådant vi annars kan tjäna på, men ändå med lite ljusglimtar. Mellantraverna och mellangaloppen var väldigt fina, vilket de inte brukar vara, så där tjänade vi in lite poäng, förstå då om vi hade kunnat tjänat in på sådant vi annars gör väldigt bra, skänkelvikningarna och galoppfattningarna till exempel! Men jag känner mig mer nöjd efter att ha sett ritten, för helt kaos ser det inte ut i alla fall. 🙂

Kommentera

