Mitt 2016

2016 har varit ett år med massor av förändringar och många fina minnen, men även många dåliga. Jag hade nog aldrig trott att livet skulle se ut såhär, när vi skålade in det nya året, men jag är så otroligt glad över hur allting har blivit. Jag har varit otroligt ledsen under detta år, särskilt i början av det, men numera kan jag säga att jag är lycklig och verkligen mena det, för det är jag verkligen. Det har varit en lång väg tillbaka, så att säga, men det har verkligen varit värt det.

I hästväg har det också hänt massor. Hästar har kommit och gått och lika så stall, men just nu så står vi i det bästa stallet jag någonsin varit i och med världens finaste ponny. Och snart, förhoppningsvis, så kommer det även ytterligare en ny stjärna. Jag och Duchess har haft en framgångsrik tävlingssäsong, åtminstone i våra ögon, och hunnit med att göra massor tillsammans, bland annat har vi gjort ett par nationella starter och tagit DM-silver, det mot alla odds. Det har varit ett år med mycket blod, svett och tårar, men i slutändan så har det varit ett av de roligaste åren i hästväg och nog vårt bästa tävlingsår, även om resultaten inte säger detsamma. Utöver Duchess så har jag även haft två andra hästar i olika perioder, Kakan och Antique, vilket har varit väldigt roligt och lärorikt.

Utöver hästarna så har det även där hunnit med att hända massor, vilket varit både positiva och negativa upplevelser. Jag och min familj har haft det lite jobbigt, med personer som försökt trycka ner oss och lurat oss, och jag har också haft det väldigt jobbigt, men allting har vi lagt bakom oss och jag ser verkligen fram emot 2017, där jag hoppas på att slippa ljugande, elaka och giriga människor. Personligen så har jag även hittat mig själv under hösten, skulle man nog kunna säga. Jag mår mycket bättre, känner mig säker i mig själv och vet exakt vad jag tycker, vilket är så himla skönt, för så var det verkligen inte i början av året.

2016 har överlag varit ett himla bra år, men jag hoppas och tror att 2017 ska bli ännu bättre! Några saker kommer att förändras även detta år, men än så länge är det bara för det bättre. 🙂 Hur har ert år varit? Kram på er, så ses vi 2017! Bjuder på några bilder från det gångna året tills dess.

dsc_1068

Antique *08 (Biggles-Amiral). Stod hos oss i ungefär en månad i somras.

dsc_0903

Arhults Cupcake *04. En ponny jag tränade från april till juni.

dsc_1519

Den 4 september var vi i Täby och tävlade, då red vi ihop 63% i en regional FEI. Ett av de bästa tävlingsminnena! 7,5 på ett av de enkla bytena och 6-6,5 på alla skolorna, det trodde vi nog aldrig att vi skulle kunna få.

dsc_1647

Ytterligare ett bra tävlingsminne – en tredje placering i LA:1 och DM silver på det! Det var även vår sista tävling tillsammans och ett himla bra avslut.

img_4458

15 november, dagen jag fick se mitt absoluta favoritband Pierce the Veil! Stod nästan längst fram hela konserten och var så himla nära bandet, verkligen ett av de bästa minnena från 2016.

img_4664

Hann också med att se Bring Me the Horizon, också det en väldigt bra kväll!

img_4812

En favoritbild från stallet där vi står numera. Världens bästa stall med så himla bra människor, så glad att vi hamnade där!

1

Duchess har verkligen förbättrats detta år, på alla sätt! Finare än såhär har hon nog aldrig varit, otroligt lycklig över hur hon har utvecklats 2016. Nu får hon agera läromästare åt mindre ryttare i resten av sina dagar. ♥

Kommentera

