DM-silver

Herregud, vilken tävlingsdag. Allting kändes väldigt bra inför starten, Duchess var så himla taggad och jag var lugn, en perfekt kombination! Lagom tills jag skulle påbörja min framridning så skedde det en olycka i ridhuset, två ekipage krockade och en av ryttarna gjorde sig illa, så det blev kaos inne i det lilla ridhuset. Det påverkade både mig och Duchess, såklart. När mycket händer runtomkring Duchess så blir hon väldigt stressad, något jag brukar kunna hantera, men denna gång blev även jag ganska stressad och det går inte om man rider Duchess. Så det blev en ganska spänd framridning, men som tur var så var Elin på plats och kunde hjälpa mig att fokusera, verkligen guld värt! Fick en bättre känsla innan starten och taggade om.

Inne på banan så såg Duchess spöken i ett av hörnen och vägrade gå förbi till en början, men jag red runt på små volter där nere och efter en stund slappnade hon av och gick förbi utan några problem. Dessvärre höll spänningen i sig under ritten och Duchess ville helst inte gå förbi det hörnet, så jag fick verkligen kämpa på med att få henne att slappna av. En hel del missar på rörelserna nere i hörnet, särskilt i skritten innan galoppfattningen då Duchess bara ville därifrån och kastade sig in i fattningen. Fick även problem i skänkelvikningarna vilket var väldigt tråkigt, då det är koefficient på dem. Men vi lyste upp programmet med bland annat 7,5:or och en 8:a på mellantraven och mellangaloppen, 8:a på sista halten och några 7:or däremellan, dessvärre så drog 5:orna och 6:orna ner poängen, såklart.

64, 868% blev resultatet, vilket ändå inte var sådär jätteilla med tanke på min känsla, däremot lite tråkigt då mitt mål var högre. Men surt att få sådana missar på sådant vi kan, liksom! Resultatet räckte däremot till en tredje placering i klassen och ett DM silver, vilket var jätteroligt. 🙂 Det blev ett väldigt bra avslut på vår tävlingskarriär och denna säsong. ♥ Bilder och filmer kommer!

dsc_1647

dsc_1656

Kommentera

