Klippdags

Godmorgon! Idag har jag ett stort projekt framför mig, hehe, jag ska nämligen klippa Duchess! Det är lite jobbigare att klippa Duchess, då vi har en mindre klippmaskin med mindre skär och då tar det lite längre tid än med vanliga maskiner, så klippningen får man verkligen planera in på en dag där man har all tid i världen. 😉 Har dock blivit lite mer effektiv med denna maskin detta år, eftersom att detta nog är tionde gången jag klipper henne i år, och Duchess är inte lika fjantig längre, så då går det lite snabbare i alla fall! Men det kommer att bli en lååång dag i stallet. Helklippning blir det även denna gång och även om det kan vara lite klurigt att klippa Duchess bakben så blir det mycket snyggare än om man inte klipper dem, för då ser Duchess ut som en pudel, haha.

Efter klippningen så ska vi ut på en promenad på hårt underlag och därefter så ska jag även bada henne. Vi har plusgrader och strålande sol idag, så passar på att bada av henne innan kylan återkommer! Då kommer hon verkligen vara i toppskick inför tävlingen på onsdag. 🙂

1

Kommentera

