En lång dag

Som jag sa, så blev det en väldigt lång dag i stallet. Herregud, snacka om att det fanns massor av päls att klippa! Var som att någon hade målat tre tjocka lager med nagellack, haha, när man hade tagit sig igenom ett lager hade man flera kvar liksom. Vi klippte hur länge som helst, dels på grund av all päls men också då Duchess var lite fjantig. Alltså, klippte halva ansiktet för första gången någonsin och det tyckte Duchess var jättemysigt, men så fort jag kom i närheten av bakbenen så trodde jag att jag skulle få en rak höger? Lyckades i vilket fall klippa dem där bakbenen med hjälp av mamma, men om det blev så värst snyggt vet jag inte, hehe. Men Duchess blev av med massor av päls och det var det viktigaste, ska gå igenom henne imorgon med klippmaskinen och rätta till lite ojämnheter och så, nu när det bara är ett tunt, tunt lager så bör det inte vara några problem!

Badade av henne efteråt och var hem en sväng medan Duchess fick stå med täckena på och äta sin eftermiddagsmat medan hon torkade. Åkte tillbaka efter någon timme och gick en promenad med henne samt bytte täcken, snacka om att någon blev pigg! Tog ett x antal timmar, så mycket mindre hagtid, nyklippt och större giva av pellets spelade lite spratt med hennes energi. 😉 Taktade under hela promenaden och var rädd för allting… Ska bli intressant att sitta upp och rida imorgon, hehe, men å andra sidan så är det då hon är allra roligast att rida, så jag antar att jag får stå ut!

Hade tänkt bjuda er på lite bilder efter klippningen, men det hann bli mörkt innan vi blev klara så det var inte något foto-väder, liksom. Men ska se om jag kan få lite kort imorgon istället! Tills dess får ni nöja er med en gammal promenad-bild.

img_3591

Kommentera

