Tankar kring bloggen

Jag har funderat massor över denna lilla blogg på sistone, om jag bara ska stänga ner den, bara skriva någonting då och då eller lägga mer tid på den och göra den bra. Ärligt talat så har det varit ganska skönt att inte behöva skriva någonting varje dag, men jag har ändå saknat det så himla mycket. Och tills nästa vecka väntar årets sista tävling och så småningom så kommer det att komma hem en ny häst till oss, så den tävlingen och resan att hitta en ny häst, få hem den och så, det vill jag inte missa att kunna skriva om. Jag har bloggat under alla dessa år med Duchess och har varenda träning, tävling och massor med vardagssaker dokumenterade, det vill jag verkligen ha även med min nästa häst. Så, därför har jag bestämt mig för att jag ska ta tag i denna blogg, mest för att kunna göra all denna dokumentering med hästarna, men också då jag tycker att det är himla kul när det går bra och när personer uppskattar det man skriver om, och så älskar jag ju att skriva också.

I skrivandets stund så har jag ganska nyss vaknat, min första lovdag och då passade jag på att ta sovmorgon. Ska ta vara på denna förmiddag och planera och fixa lite kring bloggen samt skriva ihop lite inlägg, därefter ska jag ut till stallet vid lunch. Planen för dagen med Duchess ser lite oklar ut än så länge, men antingen så rider jag henne en sväng eller så kommer en av hennes tjejer och så ska jag hjälpa henne lite, då kommer jag nog också att sitta upp och rida fram henne. Blir nog bra vilket som. 🙂 Sedan när jag väl kommer hem så ska jag ta tag i lite skolarbete, hehe, sådär första dagen på lovet. Men jag har varit extremt skoltrött på sistone, så har halkat efter lite och det ska jag passa på att ta igen detta lov, så att jag är i fas lagom tills skolan drar igång igen.

Annars så har jag inte så mycket mer att berätta denna gång, utan ska spara alla mina idéer och tankar till lite andra inlägg. Satte mig ner igår och bara skrev ner massor med idéer, så ska kika igenom det nu och försöka se om jag får ihop något bra inlägg, hoppas på det i alla fall! Ska även klura lite på en ny design.

dsc_1401

Kommentera

