Latest days

Hej! I vanlig ordning så har det gått några dagar sedan senast, men för tillfället så gör inte det så mycket. Jag är inte i stallet lika ofta som förut, i med att Duchess är utlånad 3-4 dagar i veckan, så därför finns det inte så mycket att skriva om än så länge. Jag går ju i skolan, har praktik och sådant, men denna blogg är mest min träningsdagbok, därför känns det ganska oviktigt att uppdatera om massa o-relevanta saker, liksom. Så, fram tills dess att jag fått en ny häst så får uppdateringen vara lite som den är, men när jag väl har en häst så ska det bli bättre.

I alla fall, dessa dagar har varit proppfulla! I måndags var jag i skolan och red Duchess utomhus i snön, efter några dagar vila på grund av såret i munnen. I tisdags hade jag praktik och en av tjejerna red Duchess, så jag passade på att göra skolarbeten på eftermiddagen när jag var ledig. Hade dessutom sovmorgon på onsdagen, så satt uppe nästan hela kvällen och tittade på Skam, sååå bra serie!

Igår så var jag på praktiken, sista dagen där för denna termin vilket kändes jättetråkigt, men har som tur var åtminstone en termin kvar där, i vilket fall. Pluggade matte hela förmiddagen och åkte till stallet på kvällen och åkte iväg till ridhuset med Duchess. Vi båda fick jobba ganska hårt igår, Duchess låg på och ville helst bara ta tag i bettet och springa iväg så fort jag ville att hon skulle jobba, men fick vänta ut henne och rida med massor med ben och då blev Duchess magisk! Jobbade hela tiden mot att få henne att lägga mer vikt på bakbenen och komma upp i formen, istället för att bara springa med bakbenen efter sig i en låg form, och det blev så bra på slutet. Lekte runt med rörelserna ur FEI-programmen och var så nöjd! Har däremot en jäkla träningsvärk från det igår, vilket jag antar att Duchess också har, hehe, så ska ut till stallet strax och gå en promenad med henne!

Kommentera

