Provridning

Jag stannade hemma från skolan idag, då jag fick jätteont i magen på morgonen, men trots det har det varit en väldigt händelserik dag! Började dagen med att vara ute i stallet, då Duchess skulle skos. Hjälpte till att släppa ut några hästar och fixade stallet under tiden, så när skoningen var klar släppte jag bara ut henne och åkte hem och la mig i sängen. Vilade hela förmiddagen och eftermiddagen och efter ett tag så släppte värken, så mådde väldigt bra lagom tills vi skulle ut till stallet!

Planen var att bara gå en promenad med Duchess, men det ändrades och istället åkte vi till ridhuset med henne, då det var en tjej som skulle komma och provrida henne. Jag satt upp först och kände på henne, snacka om att jag fick en bra känsla! Världens finaste ponny. ♥ Därefter fick tjejen sitta upp och så hjälpte jag henne att rida, vilket också gick så himla bra! Tjejen var riktigt duktig och red mjukt och avspänt, skulle nästan kalla det en match made in heaven, faktiskt. Himla roligt var det och vi alla var lika nöjda, så det var inte så svårt för någon av oss att ta beslutet att denna tjejen ska få rida Duchess några dagar i veckorna från och med nu!

Kommentera

