En bättre helg

Vilken härlig helg det har varit! Även om vi haft hand om stallet så har det varit en väldigt lugnt helg, utan några måsten, vilket varit väldigt skönt. Igår sov jag med Cornelia och vi hade en jätterolig kväll, med lite filmmys och massa prat! Vi var uppe tidigt imorse och släppte ut hästarna i stallet, sedan tog vi det lugnt fram tills lunch då Cornelia skulle hem och jag skulle ut till stallet.

Vi åkte iväg till ett ridhus med Duchess och så red jag fram henne, därefter fick en av hennes tjejer sitta upp och rida en stund, med hjälp av mig och mamma. 🙂 Jag fick massor med ovärderlig hjälp när jag var ”medryttare” på Duchess, så att kunna ge dessa tjejer den hjälpen och samma förutsättningar, det gör vi så gärna! Fina framsteg gjorde dem under passets gång, vilket var jätteroligt! Världens bästa läromästare, man måste verkligen rida och göra rätt för att det ska bli rätt, vilket är en viktig egenskap kan jag tycka, då det främjar ryttarens ridning. Man får vara lite smart och uppfinningsrik, för när man väl hittar det rätta sättet, då blir det så himla bra på Duchess!

Tog in hästarna när vi kom tillbaka och har bara tagit det lugnt sedan dess, funderat ut lite idéer till inlägg och kikat på annonser. Börjar mer och mer se vad jag vill ha och vi har nog en ganska bra utgångsplan, sedan får man se vad som händer på vägen, såklart. Roligt är det i alla fall, och väldigt spännande!

Kommentera

