En heldag i stallet

Idag har jag varit i stallet nästan hela dagen! Började med att släppa ut alla hästarna imorse, sedan åkte jag hem, gjorde mig i ordning och så åkte vi tillbaka till stallet, med ett stopp på Sadelmakeriet på vägen. Väl i stallet så tog jag tag i städningen av mina stallutrymmen, hehe, kan tala om att det behövdes! Det tog ett tag, men nu är alla sakerna på rätt plats och allting är fräscht igen. Tog med mig all tvätt hem också, fick med mig en hel hög schabrak och en stor kasse med benskydd, lindor, paddar och sådant, ska bli så skönt att få allting tvättat och fräscht, särskilt benskydden och bootsen!

När jag var klar med städandet så skrittade jag ut Duchess en stund tillsammans med en i stallet, väldigt mysigt! Fint väder och hästarna var glada och pigga. 🙂 Joggade en liten, liten stund och sedan skrittade vi hemåt, men gissa vad som hände då? Jo, tittade ner och såg en sko komma flygandes, så hoppade av, tog upp den och kunde konstatera att det var Duchess ena framsko som hade ramlat av, suck! Tur i oturen däremot då vår hovslagare ändå skulle komma och sko henne snart, så det blir ingen ”extra” kostnad på grund av skon, väldigt tacksamt för det denna månad. Dessutom är Duchess van att gå utan skor, så för den delen spelar det ingen roll, men denna gång var hoven lite trasig så vi ska se lite hur det går. Borde inte vara några problem, men skulle Duchess ömma något så får vi bara ta och göra ett omslag så ska det nog lösa sig i så fall.

Tog in hästarna nu på eftermiddagen och kom hem ganska nyligen, skönt med en heldag i stallet, faktiskt! Nu väntas en myskväll med en kompis och imorgon har vi stallet hela dagen och så ska jag hjälpa en av Duchess tjejer att rida lite. Vi hörs!

Ordning och reda!

Tog med skon tillbaka, så att vi kan använda broddarna när vi får på en sko igen. 😉 Haha, så himla snål!

Har även satt på bettskivor (om det nu heter så?) på tränset, att ha tills såret läker. Så nu smörjer vi in massor varje dag, har skivorna och ser till att ingenting trycker, så hoppas att allt läker så fort det går! Vill kunna rida på remont igen, får lätt bäst känsla på det.

Kommentera

