Roliga ridpass

Vi var iväg med Duchess till Strömsholm igår och när vi väl kom hem så var jag så himla trött, därför varken hann eller orkade jag skriva någonting här. Vi var i vilket fall iväg och red henne, vilket gick väldigt bra! Joggade igenom henne och bara lösgjorde, tyckte att hon satt fast något i högra varvet, men det släppte mot slutet så kände mig ändå väldigt nöjd med ridpasset. 🙂 Duchess var jättefin och himla uppmärksam på mig, märks att jag kan henne utan och innan numera, då jag kan reda ut problemen som uppstår och kan nå ett bra resultat till slut, vilket jag hade svårt med förut! Provade även det nya bettet, tänkte skriva om det lite i ett separat inlägg.

Idag var jag i skolan hela dagen och spenderade kvällen i stallet. Red ut Duchess en stund på åkern och Duchess var så himla duktig, verkligen jättenöjd med henne! Det var kolsvart ute när jag red och det ända ljuset var från min pannlampa, det körde förbi massor av bilar och vi var mitt på en åker, liksom, men brydde hon sig? Nej, faktiskt inte. Hon var väldigt fokuserad, avspänd och frustade massor! Riktigt fin också, den där stelheten jag upplevde i högra varvet var som bortblåst. Hade dessvärre bara broddar på fram, så någon galopp kunde jag inte ta då det var lite halt, tur att det funkade att trava i alla fall!

Kommentera

