Tisdag

Har varit en heldag i stallet, då jag haft praktik och varit ute hos Duchess. Tiden går fort när man har roligt, hehe, så blev en ganska lång dag på praktiken, men mycket vettigt fick vi gjort. Mamma hämtade upp mig när jag hade slutat och så åkte vi ut till Duchess. Såret var fortfarande kvar, såklart, så gick endast en promenad med henne och pysslade om henne. Trots att Duchess tagit det lugnt i två dagar, så var hon ändå himla duktig på promenaden! Hon kan vara ganska jobbig att gå med ibland, men tog tag i det i höstas och visade ganska tydligt vart gränserna gick, och efter det så är Duchess mer som en hund att gå med. 🙂 Önskar bara att det hade varit så på tävlingarna också, haha, där kan inte ens pappa leda henne utan att hon går iväg!

Har planerat om lite för Duchess, då det blir alldeles för mycket med flera dagar med enbart skritt. Pratade lite med Gabriella om såret och fick med mig två bett jag kunde prova att rida med tills vidare, då Gabriella använt dem på en häst när den hade sår i mungipan och det hade fungerat jättebra. Så, imorgon åker vi upp till Strömsholm och så joggar jag henne i något ridhus, tar med betten då så kan jag se vilket som fungerar bäst. Funkar det bra och såret inte förvärras, då joggar jag henne även på torsdag och så får tjejerna rida henne på fredag, då har jag haft två dagar på mig att ta ur all överskottsenergi, så det borde bli väldigt bra!


Den bästa bilden jag lyckades få på det lilla såret… Stackars Duchess!

Kommentera

