Vecka 48

Måndag och ny vecka! Startade veckan på ett ganska segt sätt, med en lång skoldag. Är ganska skoltrött för tillfället, så min motivation för tillfället är att det snart är lov, hehe. Det är ändå lite sjukt, att det bara är några veckor kvar till jullovet och julafton? Snacka om att detta år bara flugit förbi!

Avslutade i alla fall dagen på ett bättre sätt, med några mysiga timmar i stallet. Pysslade om Duchess och masserade henne, sedan så skrittade jag ut tillsammans med en i stallet. Hemskt väder var det, då det snöade och blåste massor, men det var ändå himla mysigt. Duchess gick och frustade och var väldigt avspänd, så sådär jättemissnöjd verkade hon inte vara! Märkte dessvärre något tråkigt med Duchess, nämligen att hon fått ett pyttelitet sår i mungipan. 😦 Det var exakt där bettet ligger, så det känns ganska dumt att använda bettet då det bara kommer att skava och göra ont på henne! Tur i oturen så ska ingen av tjejerna rida förrän till helgen, så har tänkt att låta henne bara promenera en eller två dagar framöver och se hur det läker. Senast torsdag måste jag sitta upp och göra av med lite energi, så har det inte läkt förrän då så får jag prova att rida med bettlöst, helt enkelt. Himla tråkigt i vilket fall, men ska inte klaga, hellre ett litet sår i mungipan än ett brutet ben, liksom!

Så denna vecka kommer att fortsätta i samma spår som den började, ganska lugnt och segt. Däremot så ger det mig lite mer tid till annat än skolan och hästarna, så då tänkte jag passa på och ta tag i bloggen. Jag vill kunna driva den på samma sätt som förut, med en bra uppdatering samt läsvärda inlägg och komma upp i samma läsarantal som då, men då gäller det att jag får tummen ur och lägger ner lite tid på det hela. Förvänta er inga underverk, hehe, men jag ska försöka att göra det bästa jag kan! Trots allt så tycker jag väldigt mycket om att blogga, så att låta allting förfalla känns himla tråkigt. Så, ska ta och försöka skriva ihop lite idéer och lite inlägg att publicera under veckan. Vi hörs!

Dagens outfit, haha.

Kommentera

