Quite a Treasure ♥

I samband med att vi börjat leta storhäst, så har jag tittat på massor av gamla filmer där jag rider flera olika storhästar. Har analyserat, tänkt ut vilken typ jag tyckte om, vilken typ jag inte tyckte om och så vidare. Fram tills förra året så red jag lektioner på ridskolan och en häst tog en särskild plats i mitt hjärta det sista året, och ni blir nog inte förvånade när jag skriver att den hästen var Tessan.

Quite a Treasure, en häst som verkligen levde upp till sitt namn. Sån cool häst, med ett underbart temperament, god ridbarhet och en superfin personlighet. Väldigt nyfiken och hade en gnutta nerv i sig, men ändå väldigt lugn, vilket var en fördel med hennes ovanliga handikapp, hon hade nämligen bara ett öga. Tessan var verkligen den perfekta hästen för mig! Vi tränade och tävlade främst i hoppning, men startade en dressyr och vann båda starterna på över 70%. Okomplicerad gällande allt, verkligen en av de trevligaste hästarna jag mött!

Drömmen, det hade varit att ha köpt Tessan då. Förstå vilken häst vi hade fått, det hade varit ren lycka att fått kalla henne för min! Kommer lätt att leta efter en häst som liknar Tessan, för det var verkligen min typ av häst. Det fanns en sådan glädje till arbetet och en välvilja i den hästen, som det inte fanns i alla hästar, och på ett sätt så påminde hon om en större Duchess, men med lite mer power och gångarter i sig. Så, har ni en Tessan ni vill sälja, då får ni gärna kontakta mig. 😉

IMG_4609

2

Kommentera

