Hingstvisning på Strömsholm

Denna vecka har än så länge varit väldigt händelserik! I måndags var jag i skolan hela dagen, därefter var jag ut till Duchess och galopperade henne i skogen i mörkret och avrundade dagen med att åka upp till Strömsholm för att se när Gabriella tränade sin hingst. En bra start på en efterlängtad vecka, med andra ord.

Igår hade jag praktik hela dagen, var iväg några gånger till Strömsholm med några hästar och gjorde alla de vanliga sakerna. Tog en myskväll i stallet och gick en promenad med Duchess, masserade henne och lät henne stå med ryggplattan på och så putsade jag upp mina träns. Tränsen var riktigt skitiga och äckliga, så sprutade ner dem med sadeltvål, duschade av dem och smörjde dem, då blev dem himla fina!

Idag har det varit en väldigt lång dag, hehe. Väckarklockan ringde 04.30 imorse, då jag skulle vara hos Gabriella en timme därefter. Hingsten i stallet skulle visas på en rådgivande hingstvisning på Strömsholm, så i med att vi skulle vara där ganska tidigt fick vi börja ganska tidigt då vi skulle försöka hinna klart med allting innan vi åkte. Det var det värt i alla fall, då Gabriellas hingst blev rekommenderad till bruksprovet i början på nästa år! Så himla roligt, han e så jäkla fin den där hästen. Himla bra temperament också, skötte sig exemplariskt hela dagen! Duchess reds i eftermiddags av två av sina tjejer.

Kommentera

