Lördagsplaner

Jag anmälde Duchess till DM:et igår. Vi sa det, att jag anmäler mig så att vi har en plats och så känner vi efter innan hur det känns. Känns det bra, då startar vi, annars så är det bara att avanmäla sig. Vore roligt i alla fall, om vi skulle komma till start, eftersom att Duchess varit så fin på sistone. Håller tummarna att det fortsätter vara så, så att vi får starta då! Hade egentligen inte tänkt att vi skulle starta, men jag har redan så tävlingsabstinens, så vore skönt att ha någon tävling att se fram emot!

Nog om det, och vidare till denna dag! Börjar denna dag med jobb på ridskolan hela förmiddagen, för att sedan spendera resten av dagen i stallet, hehe. Duchess ska skrittas ut en sväng när jag jobbat klart, vilket jag ser fram emot, faktiskt. Länge sedan jag var ut och rensade tankarna i skogen med min bästis, så det ska både bli roligt och skönt. Ska även passa på att pyssla om henne massor också, bara ha massor av kvalitetstid med henne!

På eftermiddagen, då ska jag iväg och rida hästen vi provred förra helgen. Tyckte det kändes himla bra då, men är himla svårt att göra bra ifrån sig och försöka känna om man klickar med varandra första gången, så ville rida ännu en gång för att känna efter lite mer, helt enkelt! Ska bli himla roligt, i alla fall, den är i princip min exakta drömhäst!

2

Kommentera

