DM för Västmanland

Vet ni vad jag funderar på? Att anmäla Duchess till Västmanlands DM i slutet av december. Tävlingen i Vänsta fick bli vår sista då det inte skulle finnas några mer tävlingar häromkring på resten av året, då DM:et inte verkade bli av, men i med att dem la in ett i sista sekund så har jag funderat lite, faktiskt. Det är himla nära oss, det går i LA:1 vilket passar oss perfekt och så är den starten gratis, i med att vi vann gratis starter i distriktet förra året. Så, varför inte, egentligen? Red Duchess i går kväll och satt bara och log medan vi lekte med skolor, enkla byten, förvända linjer, övergångar och sådant. Duchess har nog aldrig varit såhär fin! Vissa har sagt att jag nog inte borde rida henne på det sättet längre, men när allting känns så lätt, då är det väl bara att passa på?

Däremot, så känns det lite fult att ha gjort vår sista tävling och sedan starta en till, hehe. Och om vi hade vunnit, då hade det känts fult att få gratis starter även nästa år, då vi inte kommer att tävla något nästa år. Har svårt att bestämma mig, vilket ni nog märker, så vi får se hur det blir! Hade ni gjort det, om ni vore jag? Kan ni inte dela med er av hur ni hade tänkt, skulle behöva lite vägledning gällande det! Den öppnar ikväll, så funderar på att anmäla för att få en plats och bestämma framöver om vi åker eller inte, allt beroende på Duchess och min form, liksom. Men ge mig lite tips, för det behövs verkligen!

bby

Kommentera

