Bästa kvällen i mitt liv

Gårdagen var klart en av de bästa dagarna hittills i mitt liv! Åkte upp till Stockholm på eftermiddagen, lyckades ta oss fram till Fryshuset utan några problem (!!) och köade i någon timme, sedan var det dags. Hade tänkt att vi nog aldrig skulle få någon bra plats, men gissa vad? Vi stod nästan längst fram! Alltså, bland det sjukaste och roligaste jag gjort någonsin. Första förbandet var helt okej, men det andra förbandet levererade verkligen! Sångaren var helt galen, haha, och klättrade upp på balkongen och sprang runt bland oss i publiken. Roligaste var att jag fick det på film, utan att ens märka det, är han nästan sprang rakt över mig. Nej, sjukt bra var dem!

Men höjdpunkten på kvällen, det var såklart Pierce the Veil! Herregud, första låten bara stod jag och visste inte vad jag skulle göra. Ville skrika, gråta och skratta på samma gång, så bara stod där och försökte förstå vad som hände, liksom. Sedan, när jag väl insett att det var på riktigt, hehe, så hade jag verkligen jätteroligt! Dessa killar, alltså dem är magiska på scen. Har alltid älskat att titta på live-versioner när dem spelat och alltid blivit så glad av det, för dem har en sån energi som bara smittar av sig, och kan säga att dem var ännu bättre i verkligheten! Utsikten var också ännu bättre i verkligheten, haha. 😉 Shit vad snygga dem är! Hade turen också så vi hamnade på den vänstra sidan, sidan där min favvo alltid står, så hade lätt bästa utsikten av alla i rummet!

Hann hem och sov i ett par timmar efteråt, sedan var det dags för praktik. Öronen har ringt hela dagen, har skrikit så mycket att halsen gjort ont och har varit ganska trött, men det var det värt! Skönt att jag hade praktik, så att man håller igång och kan komma bort från tröttheten, hade jag varit i skolan hade jag nog sovit bort hela dagen, haha. Tröttheten kom dock så fort jag kom hem, hann nog med att sova i någon timme och det var himla skönt. Har försökt tagit det lugnt hela eftermiddagen, känner att vila var väldigt behövligt, både för min kropp, mitt huvud och mina öron.

Duchess togs hand om två av sina tjejer idag, så hade stalledigt också, vilket passade väldigt bra. Var dock där för en stund sedan, kan inte gå flera dagar utan att pussa på min prinsessa, såklart!

Såhär nära kom vi, liksom! Insåg efteråt också att jag nästan bara hade bilder på Jaime, hehe.

Kommentera

