Provridning

Snacka om att jag haft en bra helg! Tog en tur på fältet igår med Duchess och joggade henne i alla gångarterna, hon var SÅ fin. Nästan så att jag säger det efter varje ridpass numera, men alltså, Duchess har nog aldrig varit såhär fin och rolig att rida. Allting känns så lätt och jag kan inte göra annat än att bara njuta och le! Och medan jag sitter och ler, så frustar Duchess och bara sprudlar av glädje, hehe. Så himla roligt är det, tänk att vi får avsluta vår tid tillsammans på detta sätt. ♥

Kvällen spenderades i Västerås tillsammans med en vän, blev en väldigt rolig kväll! Men det blev ganska sent, så det tog emot lite imorse när alarmet ringde och jag var tvungen att kliva upp, haha. Det var värt det, däremot, då vi var iväg på ett litet äventyr, jag och mamma. Ska inte säga så mycket, men kan berätta att vi var iväg och provred en häst. Sån fin häst och den har allt vi letar efter, men, ni vet, mycket ska stämma innan man tar ett beslut. Men det kändes så himla bra, så det ska diskuteras lite här hemma och så, så får vi se vart det leder. Vi sa det, att vi skulle vilja prova fler hästar men den här hästen, känslan jag fick på den blir väldigt svår att slå!

Var sedan iväg till ridhuset med Duchess och en av hennes tjejer på eftermiddagen, vilket gick väldigt bra. Duchess är så himla fin med dessa tjejer, tar hand om dem och är verkligen världens bästa läromästare! Annat är det när jag sitter upp, då kan hon jävlas lite med mig, men så fort tjejerna sitter upp, då vet hon att man måste skärpa till sig. Världens bästa ponny, helt enkelt!


Var så fint väder igår, så tänkte att vi skulle försöka få lite fina bilder, men Duchess hade andra planer… Snacka om sämsta fotohästen, haha!

Kommentera

