Äntligen helg

Sååå skönt med helg! Både onsdagen och torsdagen denna vecka var fullspäckade och jag hade fullt upp hela dagarna, därav hann jag inte med att skriva någonting här, så ber om ursäkt för det. Var på praktiken i onsdags, sedan åkte vi upp till Strömsholm med två av Duchess ryttare och så red dem en stund, det gick jättebra! Duchess var en aning pigg, men tjejerna fixade det himla bra. Även igår kväll var vi iväg till ridhuset med Duchess, men denna gång med en annan tjej! Vi har henne utlånad tre dagar i veckan än så länge, då har två systrar henne en dag, en annan tjej en dag och en till tjej den tredje dagen. I alla fall, det gick väldigt bra även igår! Mycket hände i ridhuset, flera andra ekipage och någon tränade, men det fixade den här tjejen jättebra. Duchess var lika pigg igår också, hehe, roligt att hon är så fräsch nu! Hann också med att åka upp till Strömsholm efteråt och se när Gabriella och Choice tävlade, vilket var jätteroligt!

Idag så har jag varit i skolan, sedan så var mamma och jag en snabbis till Erikslund innan vi åkte ut till stallet. Vi köpte med oss hovfett hem, så innan jag gick ut med Duchess på en promenad, så hade jag det i hovarna för att se om det skulle hjälpa mot styltorna, och gissa vad? Det gjorde det! Inga styltor alls, trots att vi gick i snön. 🙂 Ska prova att ha det imorgon då jag tänkt försöka rida henne utomhus i snön, så hoppas att det ska fungera lika bra då! Vore så skönt om jag kunde lufta henne i snön, vill gärna inte rida i ridhuset dag ut och dag in, liksom. Eller, jag inbillar mig nog att hon skulle bli uttråkad av det, men vet i alla fall att jag blir uttråkad av det, haha. Älskar att rida dressyr och träna, men hade blivit galen att göra det varje dag, ibland måste man ha lite roligt också och ta en lång skrittur eller en galopp i snön!

img_3855

Kommentera

