Tillbaka på praktiken

Alltså, det var så roligt att vara tillbaka på praktiken idag! Älskar att vara ledig, men ändå skönt att komma tillbaka till alla rutiner och göra något av sina dagar, särskilt då jag har en tendens att bara ligga i sängen på loven, hehe. I alla fall, hade en ganska kort men ändå effektiv dag. Var iväg med en av de nya hästarna på förmiddagen och det var väldigt intressant, tycker att det är himla roligt att få vara med och ta del av när Gabriella tränar, främst då med unghästarna. Det är något nytt för mig och allting kring unghästtänk tycker jag är himla intressant, så jag försöker att suga i mig all kunskap jag kommer över!

Var iväg till Strömsholm med Duchess på eftermiddagen, var ännu blötare snö idag, så någon uteritt fanns inte på kartan. Joggade bara en kort, kort stund i en låg form och fokuserade bara på lydnad och lösgjorde henne, mer avancerat än så behövdes inte. Duchess var jättefin redan från början, men något övertaggad. Märktes nog inte, men kände att Duchess var jäkligt på och ganska stark, men lyckades ändå lösa det ganska bra och kände aldrig att jag behövde bära upp henne, utan hon var stark och tog gärna tag i bettet, men bar ändå sig själv. Fick en superfin känsla, i alla fall, och Duchess var supermjuk, lydig och lätt i handen och kändes himla fräsch!

Imorgon ska jag vara på praktiken över dagen, sedan ska vi iväg till ridhuset med Duchess och ”hennes” två tjejer! Vi hörs under morgondagen!

IMG_0207

En tb till förra året, när det var strålande sol, ingen snö och jag och Duchess tog en galopptur på galopprakan. Saknar det fina höstvädret och min galoppraka dagar som dessa…

Kommentera

