Snö

Blä, vilken dag. Brukar försöka att göra det bästa av situationerna jag hamnar i och så, men idag så gick det bara inte. När jag vaknade imorse så snöade det massor ute och hela gården var full med snö, vilket jag inte brukar klaga på då jag älskar att träna hästarna i snön, men, såklart, så har Duchess inga snösulor på sig, så att försöka rida i kramsnön det varit hela dagen, det vore inte så smart. Tänkte att jag i alla fall skulle ge det ett försök, så gick till skolan, var där hela dagen och tog bussen hem. Redan när jag slutade började det bli mörkt ute och bussen blev försenad på grund av en olycka, så det var kolsvart när jag kom hem och det hade bara blivit mer och mer snö, så diskuterade lite med mamma och kom överens om att jag inte skulle rida, då vi inte vill riskera att det händer någonting med varken Duchess eller mig.
Åkte ut till stallet efter att jag kommit hem, i alla fall, och pysslade om Duchess. Masserade, lät henne stå med ryggplattan och gosade massor! Kändes skönt att bara vara med henne och mysa, men samtidigt så himla tråkigt. Duchess var så himla fin sist jag red, så var jättetaggad inför dagens ridpass, men så blev det som det blev. Aja, pappa har varit en klippa denna kväll och bytt däck på transporten, så att vi nu har vinterdäck på den, så hoppas att vi får ihop det så att vi kan åka iväg till något ridhus imorgon, ifall vädret inte tillåter en uteritt. Hennes medryttare, fodervärdar eller vad man ska kalla det, de ska rida både på onsdag och torsdag, så vill hinna rida igenom henne innan det, så att jag kan ta itu med all eventuell överskottsenergi så att de slipper det, liksom. Vi löser det nog på något sätt, i alla fall!
La mig i sängen under täcket efter att jag kom hem från stallet och har legat här sedan dess, snacka om att jag längtat efter det hela dagen. Har verkligen varit en sån dag där jag bara velat ligga i min säng och lyssnat på The 1975, men men, utbildning behövs det också! Vi hörs imorgon, då med lite positivare syn på livet, haha. Kram på er!

Kommentera

