Todays

Haft en väldigt lugn dag! Tog sovmorgon imorse och drog mig länge i sängen innan det var dags att gå upp, så himla skönt när man hinner med att bara ta det lugnt på morgonen, vilket oftast inte händer annars. 😉 Fick skjuts ut till stallet vid lunch, då kom en av Duchess tjejer dit och så hjälpte jag henne lite grann! Då det är så himla hårt i marken och Duchess inte alltid är den tryggaste att rida på ängen, så skrittade vi ut en sväng. Visade en av mina favoritrundor och Duchess var så duktig! Tjejen också, såklart. Men blir så imponerad över Duchess, snacka om att hon kan det där med att vara läromästare och ta hand om mindre ryttare! Annat är det när jag sitter upp, hehe.

Resten av dagen har jag knappt gjort någonting alls, faktiskt. Lite tråkigt, men såna dagar behövs! Särskilt sista dagen på ett lov, då får man verkligen passa på att ta det lugnt och njuta av ledighet! Passade också ganska bra, att stanna upp ett tag och andas, för kände att det behövdes. Har tänkt massor på vårt kommande hästköp och inte känner jag mig så mycket klokare kring det, men känns ändå som att jag kommit fram till någonting mer, i alla fall. Så svårt det där, att veta vad man ska göra, vad man bör göra och vad som kommer att passa en bäst, men det är verkligen något man måste göra, för att lyssna på alla andra och basera sina beslut på det, det blir nog inte så bra i slutändan ändå. Skulle kunna säga att jag står vid ett vägskäl gällande det för tillfället, men känner mig ganska säker på att när jag väl bestämmer mig, då kommer det att vara det bästa för både mig och mina föräldrar, behöver bara få lite tid till att tänka!

Ska ta och sätta mig ner och skriva lite inlägg inför veckan nu, vi hörs!

Duddi och jag och sara stina 216
Drömmer mig tillbaka till detta väder efter denna dag! Trots klädseln, så var det ändå runt 20 grader varmt och strålande sol den dagen, skulle inte tveka att byta ut det mot dagens väder…

Kommentera

