Tillbaka på topp

Har ju varit lite nere på grund av Duchess på sistone, vilket jag tror att Duchess har känt av! Hon är så himla känslig, så om jag bara är minsta lilla upprörd, irriterad, ledsen eller så när jag rider henne, då känner hon av det och jag vet inte, men hon påverkas av det skulle man nog kunna säga. Så ja, det är nog det som hänt på sistone, då vi hamnat i en liten svacka där saker och ting känts okej, men inte som vanligt. Igår så började det släppa när jag hade ridit en stund och då kändes det lika bra som vanligt, men idag så var det sådär bra redan från början!

La mycket tid på uppvärmningen, skrittade ut en lång stund i skogen tillsammans med mamma och lät Duchess kliva över både stock och sten, det funkar jättebra som uppvärmning för henne! Därefter skrittjobbade jag henne på en grusväg och Duchess blev ganska stark och tog gärna tag i bettet, men bestämde mig för att reda ut det och det lyckades jag med efter en stund och Duchess blev SÅ fin. Galopperade och travade henne sedan på en äng och stötte på lite samma problem där, att Duchess blev stark och tog bettet, men kunde rida igenom det också och hade en sån bra känsla! Såååå nöjd över detta passet, särskilt då Duchess kändes så fräsch och glad, då blir man själv lika glad!

Dagar som dessa, de påminner verkligen om varför jag vill hålla på med hästar, när man har så himla roligt tillsammans och alla ens problem bara försvinner för ett tag medan man är med den man tycker om allra mest! Jag hoppas verkligen att jag får hem en storhäst jag kan ha lika roligt med och som kan ge mig det jag har haft Duchess, åtminstone på ett ungefär i alla fall. Att kunna rida ut och ha roligt, men samtidigt kunna träna och tävla på en ganska hög nivå och ha lika roligt även då, för båda delarna är verkligen det bästa jag vet!

img_4337

img_4339

Kommentera

