Kort om tid

Ni vet den känslan när man vaknar upp och känner att man hade behövt 10 timmars sömn till? Den känslan kände jag imorse. Så trött efter dessa dagar, men det har det varit värt! Däremot kändes det inte så inbjudande att lämna sängen imorse, utan jag hade velat legat kvar resten av dagen, i och för sig så känner jag så varje skoldag, hehe. Är så morgontrött, men måste erkänna att det blir lite värre de dagarna jag vet att jag ska till skolan. 😉 Tog mig upp ur sängen i alla fall och har varit i skolan heeela dagen, snacka om att det varit en långdragen dag.

Ligger för tillfället i sängen och försöker att planera lite grann med bloggen, men ska alldeles strax ta tag och skriva en inlämning som ska in imorgon. Och jag har inte börjat ännu, som vanligt, så lär sätta fart med den snart, hehe. I med att jag har denna uppgift, en ganska stor om olika parasiter och sånt, så blev det en hästfri dag för min del. En av tjejerna som så småningom ska ta över Duchess ska ut och rida henne idag, så mamma var snäll och åkte ut och hjälpte henne med allting. Så snällt, världens bästa mamma!

Har däremot lite dåligt samvete för Duchess, då jag blivit tvungen att bortprioritera henne både igår och idag… Igår hann jag med att ta in henne och borsta henne en stund, sedan var jag tvungen att åka då jag skulle på en clinic på Strömsholm, och ja, idag måste jag prioritera skolarbetet. Stackaren! Men imorgon, då ska jag lägga massor av tid på henne – rykta, gosa, frisera, tvätta benen och även rida en sväng!

dsc_1401

Kommentera

