Fullt upp

Herregud, vilken dag! SÅ trött, men det var det värt, för det har varit en himla rolig dag. 🙂 Tisdag och det innebär praktik, så var hos Gabriella vid 7-tiden och hela dagen där gick väldigt fort. Var en vanlig dag, bortsett från att vi åkte till Strömsholm en sväng och kikade på Kyra-träningar! Himla intressant och lärorikt, samma sak även imorgon då Gabriella ska rida för Kyra också! Så, med andra, ord, lär vara lika trött även imorgon kväll, hehe.

Red Duchess efter praktiken, ställde fram några bommar och travade samt galopperade över dem. Det är en sån bra träning för Duchess, hon tar minst sagt i med hela kroppen! Fick en sån fin känsla, så passade även på att leka med lite olika rörelser, bara för att, liksom. Lite öppnor, lite slutor och så jobbade jag med att kunna samla galoppen och bibehålla en bra rytm samt med skritt-galopp-övergångar. Hon gjorde allting så jäkla bra, kan inte annat än le när jag rider henne! Så nöjda var vi båda efteråt!

Ska nu försöka skriva ihop något inlägg tills morgondagen, sedan ska jag gå och lägga mig direkt. Så trött, och kommer att vara en lång dag imorgon, så bäst att passa på att sova så mycket det går! Då väntas en till dag på praktiken och hela kvällen ska spenderas på Strömsholm. Mamma fyller år dessutom och hoppas på att hinna med att motionera Duchess däremellan, även om mamma erbjudit sig så vill jag ändå göra det om jag hinner såklart, så ja, fullspäckad dag med andra ord!

Kommentera

