Vilodag = mysdag

Denna vecka inleddes med en vilodag för Duchess. Jag hade tänkt att jag skulle ha ridit ut henne, men vaknade upp och var sådär extremt trött imorse och har bara känt mig seg hela dagen, så ändrade om i planeringen och promenerade henne istället på eftermiddagen. Tur att vi varken har träningar eller tävlingar inplanerade, så att man kan röra om i schemat utan att det spelar någon större roll. 😉 Men i alla fall, så fick hon en mysdag istället! Massage och på med ryggplattan, sedan en promenad och så avslutningsvis ännu mer ompyssling, mysig start på veckan för oss båda!

Annars så har jag haft en vanlig måndag, skola hela dagen, var ut till stallet och så hade vi lite besök fram tills alldeles nyss, då mamma fyller år om några dagar, så då har vi passat på att fira henne de dagarna släkten kunde. Haha, denna tid på året är alltid full med födelsedagsfirande, då mamma fyller år denna vecka och jag fyller år nästa vecka, så brukar det bli så att släkten kommer de dagarna dem kan, liksom. Har för mig att jag firade min födelsedag sådär 3-4 gånger förra året, haha.

Imorgon väntas en dag på praktiken samt ett ridpass på Duchess efter det, ser väldigt mycket fram emot det! Praktiken har verkligen blivit något jag längtar till, förut föredrog jag dagarna i skolan men numera känns skolan ganska meningslös när jag har en sådan rolig praktikplats, haha. Men men, utbildning behövs väl det också… Aja, vi ses imorgon!

Kommentera

