En lugnare söndag

Har nog inte varit såhär förkyld på länge! Kan knappt andas med näsan och blir andfådd bara av att gå upp för trappor, äta eller dricka, hehe, men annars så har jag haft en väldigt bra dag. 🙂 Passade på och sov ut imorse, sedan tog jag det väldigt lugnt på förmiddagen, vilket behövdes efter denna vecka. Vid lunchtid så åkte mamma och jag till Strömsholm och kikade på hopptävlingarna, tycker det är så himla tråkigt att titta på hoppning, haha, men många vänner var med idag, så då var det lite roligare!

Passade också på att svänga förbi sadelmakeriet och spontanshoppade en jacka, hehe. Men till mitt försvar så är min enda regnjacka i otroligt dålig kvalitet, då dragkedjan går upp och vissa dagar får jag lov att krypa ur den för att dragkedjan säger upp sig, så det behövdes en. Blev en jättefin från BR, med teddyfodring, så himla mysig!

Var ut till Duchess efter att vi varit på Strömsholm och pysslade om henne. Mamma var supersnäll och erbjöd sig att fixa stallet på förmiddagen, så det enda jag behövde göra var att kika till samt rykta och massera Duchess! Hon verkade må bra, min prinsessa, och stod och njöt medan jag fixade med henne! Har fått lite frågor om hur det känns att ha gjort sista starten med henne, och ska jag vara ärlig så känns det så himla bra, faktiskt. Vi har inget mer att bevisa och inget mer att träna på, så det ända vi behöver fokusera på framöver, det är att ha roligt! Så det ska denna veckas fokus ligga på – att ha roligt tillsammans!

Kommentera

