66,4%

Alltså, snacka om att jag gjort en av dem största tabbarna jag någonsin gjort inne på tävlingsbanan! Duchess var SÅ fin inne på banan, vi gjorde nog det bästa travprogrammet någonsin och låg då på mellan 69-70%. Satte båda bakdelsvändningarna, visade en fin skritt och gjorde ett ganska stadigt galopprogram, så var jättenöjd med ritten efteråt. Red vilse inne på banan en gång då jag missade ena galoppvolten, så hade förväntat mig -2 poäng då, men visade sig att jag hade gjort en för tidig övergång till skritt och det räknades som en felridning, så i med att jag glömde volten också så blev det hela -6 poäng… Fick i vilket fall 66,4% och det räckte till en andra plats, men så himla surt, då jag i alla fall hade kunnat landat på 67-69% om jag hade skött mig och ridit rätt från början. Så tråkigt, men ändå lite roligt att jag kunde göra sådana missar och ändå få ganska högt, och så drog vi till med årets första placering också! Dock var nog Duchess ganska arg på mig att jag tabbade bort vinsten, för på ärevarvet ville hon bara galoppera om vinnaren. 😉

Har även varit en ganska emotionell dag, då det nämligen var så att detta var min och Duchess sista start tillsammans. Har inte skrivit något om det, då allting inte är klart kring Duchess och vill då inte berätta något innan det är bestämt, men kan i alla fall säga att vår tid på tävlingsbanorna tillsammans, den är över. Ganska jobbigt är det, men det känns ändå som den rätta saken att göra. Vi har toppat vår form denna höst och levererat bättre resultat än någonsin, så på något sätt så känner jag mig ändå klar med Duchess. Vi har startat det svåraste vi skulle kunna starta tillsammans och utvecklats såpass långt vi bara kan, så att gå skilda vägar och låta Duchess agera läromästare på lägre nivå och att jag utvecklas med en annan häst på högre nivåer, det är så det ska vara efter detta år.

Jätteglad att vi fick avsluta vår tid på detta sätt, på sistone har allting känts lekande lätt och vi har haft så roligt tillsammans! Man ska sluta när man är på topp och det kan man minst sagt säga att vi är. Min fina Duchess, tack för allting du gjort för mig. ♥

bby

2 thoughts on “66,4%

Kommentera

