Uppladdning inför morgondagen

Haft en sån mysig kväll i stallet. 🙂 Kvällen innan tävlingsdagen, vilket innebär massor av fix! Började med att rida Duchess på banan, ett ganska kort men intensivt ridpass där jag kände igenom henne i en låg form. Mjukade sidorna, checkade av gas och broms och kände en kort stund på några programdelar! Fick en jättebra känsla och Duchess var superfin, men då och då blir det lite för mycket energi och då tappar jag henne lite. Men det är ett lyxproblem, hehe, att ha en lite för pigg 25-åring! Himla nöjd i alla fall, har en bra känsla inför morgondagen!

Badade av henne efter ridpasset och det var supermysigt tyckte Duchess, stod och sov både medan jag badade och när jag pysslade med henne efteråt. Släppte in henne i boxen efteråt och fixade i ordning det sista innan jag begav mig hemåt, har nästan allting klart inför morgondagen vilket är väldigt skönt! Startar ganska tidigt på förmiddagen, så blir en ganska tidig morgon, så då är det skönt att ha det mesta klart och bara behöva fokusera på att göra i ordning hästen och bara behöva packa in allting, istället för att behöva packa ihop allting och så.

Vi ska ju då tävla i Vänsta imorgon, en klubb bara några minuter ifrån oss! Har bara varit iväg till Stockholm och tävlat denna höst, så ska bli skönt att slippa åka sådär jättelångt. 😉 10.15 startar vi och då ska vi rida en LA:2, ett program jag aldrig ridit förut, men tror att det kan passa Duchess ganska bra! Lite kluriga vägar och det händer ganska mycket, vilket är bra för Duchess, för henne passar det inte så bra med en massa transportvägar, utan henne måste man sätta i arbete hela tiden. Så det ska nog gå bra! Uppdaterar såklart om hur det gått, så håll tummarna för oss så hörs vi då!

Kommentera

