Två magiska hästar

Så glad att jag valde att trotsa min förkylning och åka ut till praktiken imorse, snacka om att jag haft en bra dag! En häst färre där i stallet vilket innebar att det var en lugnare dag än vad det varit, så har pysslat mycket i stallet och gjort sånt man aldrig hinner med annars, hehe. Vi var ner till Strömsholm med en av hästarna innan jag slutade också, hade tänkt rida Duchess samtidigt men blev ändrade planer, så istället så fick jag sitta upp och prova denna häst lite. 🙂 Så himla roligt, kan inte beskriva passet med mer än ett wow, haha, fick en sådan magisk känsla och bara satt och log på slutet! Bara längtar efter att ha en egen magisk storhäst hemma i stallet!

Passade på och vilade upp mig en stund efter att jag kom hem, sedan så hämtade mamma och jag upp Duchess och åkte ner med henne till Strömsholm, då ett dressyrpass i ridhuset stod på dagens schema! Även Duchess bjöd på en superfin känsla, redan från start, så bara lekte med olika rörelser och tempon genom hela ridpasset. Har hittat en sån bra känsla med Duchess på sistone, där jag bara kan slappna av och inte behöva tänka på att hjälpa henne hela tiden, utan där hon hittar en egen balans, bär sig själv och hamnar i ett bra flyt! Hoppas på att kunna visa upp den känslan inne på banan i helgen!

Måste bara avsluta detta inlägg med att berätta en sak för er, haha. Berättade ju igår att mamma fick ansvaret för att motionera Duchess dessa dagar då jag har varit sjuk och att jag äntligen lyckats övertala henne att rida en sväng för första gången på länge, gissa vad som hände? Mamma åkte av! Haha, alltså jag skrattade hela kvällen åt det! Duchess hade varit superpigg och ganska nervig, så skulle mamma böja sig ner för att det kom en gren och då kastade Duchess sig åt sidan och mamma åkte av. Herregud, snacka om att mamma hade tur som inte gjorde sig illa alls! Så skönt att min coach, hästskötare, ledare och så vidare inte bröt någonting eller så, hade nog inte klarat mig en enda dag utan henne! Men lite roligt är det ändå, hehe, men hoppas att mamma håller sig kvar på hästryggen i fortsättningen. 😉

Kommentera

