62,105%

I helgen så var vi och tävlade i Botkyrka. LA:P1 stod på schemat och Duchess var SÅ fin på framridningen, men också så himla pigg! Det var lite svårt, då det är en hårfin gräs mellan att kunna hantera den energin och att allting exploderar, men hittade ändå ett fint mellanläge, efter att jag fått lov att berätta för Duchess några gånger att man måste lyssna på mig, även om man hade klarat sig bättre utan någon på ryggen. 😉 Hade ändå en jättefin känsla den största delen av framridningen, så vi gick in på banan med en jättebra känsla!

Var nervös att det skulle bli pannkaka inne på banan, men lyckades behålla kontrollen över all energi och vi levererade en väldigt stadig ritt, men tyvärr med några missar. Missarna får jag däremot ta på mig, har problem med skolorna när Duchess blir sådär pigg och vågade då inte rida dem ordentligt, så där förlorade vi några poäng. Slarvade lite i serpentinerna också, men men, bara att vara mer noggrann nästa gång!

Bortsett från dem missarna, så gjorde vi ändå himla bra ifrån oss! Första mellantraven var väldigt fin, vi satte för en gångs skull båda enkla bytena och allting kändes så lätt genom hela ritten. 🙂 Riktigt nöjd över denna ritt, trots missarna. Jag ändrade inte min ridning, Duchess fick fint beröm för sin energi och var väldigt lätt och fin i handen och så fick vi en hel del beröm av andra ekipage och av domaren, vilket var superkul! Och procenten var inte så dålig heller! Alltså, kommer någon av er ihåg när jag jagade mitt sista kval till nationellt förra året? Det var så jäkla svårt och tog lång tid innan vi tog det och nu har vi levererat två ritter i rad över kvalprocent, haha, sa det till mamma, att tänk att något jag då kunde tycka var så svårt aldrig känts så lätt som det har gjort!

Min fina prinsessa. ♥ Denna vecka laddar vi upp inför ytterligare en tävling till helgen, då debuterar vi LA:2 i Vänsta!

Kommentera

