Friyay

Så, då har jag överlevt denna dag, hehe. Nej, men det blev inte så himla stressigt, som tur var! Hann med att äta lunch med mamma efter skolan och så gjorde vi klart allting i stallet, sedan var vi iväg till Strömsholm och såg på medan Gabriella tränade Choice på Strömsholm inför morgondagen. Har nog inte skrivit något om det, men imorgon så kommer ingen mindre än Carl Hester (!!) till Strömsholm och håller i en clinic och då ska Gabriella, som jag har praktik hos, vara med och rida, så då ska jag få följa med som hästskötare! Så himla roligt, särskilt då jag inte hade möjlighet att få tag på biljett, men då fick en chans att se en del av clinicen i alla fall, så glad för det och tacksam att Gabriella erbjöd mig det!

Var ut till Duchess på eftermiddagen och red henne en sväng på banan. Värmde upp henne lång och låg, ganska kravlöst, och bara fokuserade på avspändhet, därefter satte jag mer krav. Har upplevt på sistone att Duchess blivit väldigt springig och då har jag bara samlat ihop henne och låtit henne gå väääldigt långsamt, men provade en annan metod och såg till att få fram henne, så att hon fick ta i extra mycket istället för att springa ifrån arbetet, då blir dem ganska trötta efter en stund och mer samarbetsvilliga, haha. 😉 Galoppen blev så fin efter det, även traven som varit lite kämpig på sistone! Ska fokusera på att få fram henne på det sättet framöver, för då kan vi nog ta oss ur denna lilla svacka och återgå till den fina formen vi var i innan vi hamnade i den, hoppas på det i alla fall!

dsc_1613

Kommentera

