Fredagsträning

Kan lugnt säga att denna vecka bara flugit iväg, herregud! I onsdags hade jag praktik och vi hade ett väldigt fullspäckat schema, men alla hästarna blev motionerade och ompysslade och så hann vi med att göra klart alla stallsysslor, men snacka om att vi hade ganska tajt om tid, hehe. På kvällen joggade jag Duchess en stund på en stubbåker jättenära vårt stall. En av bönderna i närheten är jättesnäll och låter oss rida där fram tills den ska plöjas, så några veckor framöver har jag en enorm stubbåker att trimma på, perfekt! Så Duchess får förvänta sig massor med konditionsträning framöver. 😉 Så härligt!

Igår var jag i skolan hela dagen och spenderade hela kvällen i stallet, då med att klippa Duchess… Hennes päls har vuxit nå så otroligt på sistone, såpass att hon denna vecka blev svettig bara av att travas fram, så det var bara att plocka fram klippmaskinen och ta tag i problemet, haha. Men fint blev det! Duchess var jätteduktig också, massor med flugor och att bli klippt är ju inte hennes favoritsak i livet, men stod snällt och lät mig klippa både ben och mage utan några problem!

Idag skulle jag ha varit i skolan, men slog i huvudet ganska ordentligt imorse och har en sån huvudvärk, så fick stanna hemma. Har bara legat i soffan och vilat hela förmiddagen, men börjar bli lite rastlös, hehe, så tänkte att jag skulle passa på och skriva lite inlägg! Senare ikväll ska jag röra mig mot stallet, då jag ska fixa all packning inför morgondagens tävling samt träna Duchess. 🙂 Elin kommer ut och ska rida Duchess en stund samt träna oss lite, men då vi tävlar imorgon samt har Elin med oss då, så blir det bara ett kort pass för att checka av. Men alltid skönt att få hjälp även med det lösgörande arbetet! Vi hörs!

Kommentera

