En glad Duchess

Hej! Har gått några dagar sedan jag satt mig ner och skrev någonting här, snacka om att jag haft fullt upp! I tisdags så var det full rulle hela dagen, det kan man lugnt säga. Var i Baståsen hela dagen med skolan och hoppade terräng, väldigt roligt måste jag säga, men ska tillägga då att jag var livrädd hela tiden. 😉 Sån tur att jag fick världens snällaste ponny, annars hade jag aldrig vågat hoppa alls, hehe. Nej, det där med att hoppa e ingenting för mig, så ska definitivt hålla mig på marken framöver, haha! Mot kvällen så var jag in en snabbis till Erikslund med familjen, sen avslutade jag dagen på ett fält med Duchess. Herregud, ni skulle bara ha sett Duchess! Så jäkla pigg och glad, haha, så kan säga att jag satt lite löst däruppe emellanåt. Men härligt att hon var glad!

Igår hade jag praktik och även då fanns det massor att göra! Hade ett möte med min lärare på morgonen, gjorde klart allting i stallet innan dess, longerade en häst, följde med på en träning och sånt, har så himla roliga dagar där. 🙂 Var även då ut till stallet mot kvällen, skrittade ut en sväng i skogen med Duchess och mamma, därefter så red jag en stund på fältet, men Duchess var nästan ännu värre än dagen innan, så fick glatt styra in i paddocken och jobba med att återfå kontrollen, hehe. Men det gick efter en stund!

Idag har jag haft en lång och tråkig skoldag, puh, men haft en väldigt skön eftermiddag! Tog det lugnt i några timmar, därefter åkte jag och mamma ut till stallet och så kom vi hem alldeles nyligen. Var så himla tråkigt väder, så struntade i att skritta ut Duchess och gav henne en vilodag istället, spelar ingen stor roll numera, i med att Duchess går i en stor gräshage om dagarna och rör på sig massor. Men ställde upp henne i spolspiltan och gav henne lite spabehandling istället! Borstade på henne, friserade henne, oljade hovarna och så masserade jag henne och lät henne därefter stå med ryggplattan på, så mysigt! Duchess verkade väldigt nöjd, en riktig mysis är hon!

Kommentera

