Ponnybus

Hade en väldigt bra dag igår! Ganska seg skoldag däremot, men blev upphämtad och bjuden på glass, så då blev jag på bra humör. 😉 Åkte hemåt, packade om väskan och åkte mot Eskilstuna därefter, med ett stopp vid stallet på vägen. Hade tänkt att jag skulle ta in och borsta en stund på Duchess, men Duchess hade andra planer och vägrade komma in, så efter sådär 15-20 minuter så gav vi upp och så tog mamma henne på kvällen istället. Jäkla ponny, men kan ändå inte låta bli att skratta, snacka om att hon bara utstrålar lycka när hon sätter av i full galopp ifrån en, haha!

Spenderade därefter resten av kvällen i Eskilstuna hos Cornelia, så mysigt hade vi det! Alltså, haha, måste bara berätta detta för er! Vi hade bestämt att vi skulle på bio på kvällen och se Suicide Squad, och den filmen har 15-års gräns, men det tänkte inte vi på i med att vi båda e 17, liksom. Men gissa vad? Jo, Cornelia köper sin biljett och så, men när jag ska köpa min, då säger killen i kassan att jag inte ser ut att ”ha åldern inne”, så fick därmed inte köpa någon biljett! Herregud, snacka om panik då, men insåg efter det att jag hade mitt matkort med mig och där står mitt personnummer, så vi gick tillbaka, visade upp det och då var det inga problem. Så vi fick se filmen ändå, haha! Det där med att se yngre ut verkar inte längre bara vara Duchess problem, utan även mitt. 😉

Denna dag har än så länge varit ganska lugn, var hos Cornelia en stund på förmiddagen och blev därefter upphämtad av mamma, så då gick vi i lite affärer innan vi åkte hem. Ska snart dra mig ut till stallet, där står ett joggingpass med Duchess och lite tävlingsfix på schemat! Vi hörs!

Kommentera

