Massor med häst

Snacka om att jag haft en bra dag, full med häst! Tisdag och det innebär praktik för min del, så spenderade största delen av min dag där. Har hamnat på ett sånt bra ställe, måste jag säga, trivs så himla bra! Idag har vi varit med två hästar tills Strömsholm där dem reds, longerat en häst och gjort dem vanliga stallsysslorna, en väldigt rolig dag med andra ord. Tycker det e så intressant på detta ställe, har lärt mig en hel del bara de få gångerna jag varit där, vilket jag tycker är jättekul! Kommer nog att bli ett väldigt roligt och lärorikt år där. 🙂

Tog det lugnt hemma i några timmar innan jag begav mig ut till Duchess. Mamma hade varit jättesnäll och fixat alla stallsysslorna där, så det enda kvar att göra var att ta hand om Duchess! Vi gick en promenad i kvällssolen och det var jättemysigt, tycker väldigt mycket om dessa promenader, tillsammans med världens bästa mamma och ponny. ♥

Imorgon väntas ytterligare en praktikdag och därefter ska Duchess tränas en sväng på banan! Ska känna av lite under uppvärmningen och så får vi se, antingen så får jag försöka jogga mig igenom programmet om jag behöver fokusera på lösgjordheten eller så ska jag leka lite med programdelarna och olika rörelser om det känns bra från början! Men det får vi se då. Vi hörs!

DSC_0736

Mamma och Duchess. ♥

4 thoughts on “Massor med häst

  1. Visst gjorde du ett inlägg tidigare där du utvärderade din allroundsadel? 🙂 kan du länka det 😀

Kommentera

