En regnig måndag

Så glad efter denna dag! Blev väckt med frukost på sängen (♥♥) och efter det har jag varit på jättebra humör, trots regn och rusk hela dagen. Lite kämpig skoldag, då jag vart så himla ofokuserad, men kämpade igenom den och klarade av det ganska bra, trots allt! Blev upphämtad när jag slutat och då var det raka vägen ut till stallet!

Duchess var lite jobbig att göra i ordning, snacka om att vara på helspänn, haha. Men hade inte förväntat mig något annat, klart man får vara lite spänd på nya ställen! Men gjorde i ordning henne och tog ut henne på banan, valde det istället för en uteritt, så att det inte blev så mycket att ta in för Duchess. Skrittjobbade sådär 80% av passet och red bland annat igenom programmet vi rider i helgen! Har inte ridit det sen oktober förra året, hehe, så kände att det var på tiden. 😉 Gick väldigt bra tills mitten av galoppdelen, då tappade jag bort mig, haha! Men ska försöka rida det på onsdag, så ska sikta på att kunna det då!

Travade samt galopperade en stund också innan jag valde att avsluta passet, med massor av fokus på övergångar och sidförande hjälper i traven och skritt-galopp-övergångar och förvända linjer i galoppen. Så himla nöjd med detta ridpass, Duchess kändes så härlig! Lätt i handen och väldigt pigg, exakt så jag vill ha henne! Snacka om att hon kan lysa upp en regnig måndag!

Kommentera

