Inflyttade i Säby

Puh, vilken dag! Spenderade förmiddagen i stallet, så vi lunchfodrade hästarna och därefter så packade vi ur det sista ur våra utrymmen i sadelkammaren, då det var dags för oss att flytta ut och in i det nya stallet! Kan säga att det var en hel del saker, hehe, så vi fick packa in i både bilen och i transporten. När vi var klara med all packning så tog jag in Duchess, gjorde i ordning henne och så red jag iväg henne. Det var såpass nära mellan stallarna, så vi bestämde att jag skulle jogga henne en sväng i skogen och därefter bara skritta henne till det nya stallet, så blir det inte så stor grej av det hela. 🙂

Kan säga såhär, blev så himla imponerad av Duchess när vi kom fram till stallet! Lite läskigt var det, men helt lugn medan vi tog av henne sakerna och när vi släppte ut henne i hagen, likaså när vi tog in henne, då var hon jättelugn, åt sin mat och verkade trivas i sin nya box!

Har varit lite nervös inför flytten, så att allting än så länge gått bra känns så skönt! Vi människor hinner nästan flytta in innan man flyttar in, i med att man förbereder massor och, i alla fall jag, tänker mycket på det, men hästarna får mer en överraskning när man flyttar, vilket jag tycker är lite jobbigt, då jag tänker att dem får som en liten chock och säkert blir lite nervösa. Och nu tänker mamma att jag förmänskligar Duchess för mycket, hehe. Ska tidsinställa inlägg nu resten av kvällen, så hörs vi imorgon!

Kommentera

