Hösten 2016

Den här hösten, den ska bli så himla rolig! Knappt så att jag vet vad jag ska börja med att berätta om, men kan dra det minst viktiga först, hehe. Nej, men utöver hästarna och skolan så har jag även lite andra roliga saker att se fram emot, bland annat i november då dem flesta av dessa sakerna sker! Månaden börjar med min födelsedag, tjoho, och därefter väntas två konserter och SIHS mot slutet av månaden. 🙂 Måste erkänna att konserterna är något av det jag ser mest fram emot denna höst, herregud, vad sjukt att jag ska få se dessa fantastiska personer och musiker! Den 15 november ska jag se mitt absoluta favoritband, Pierce The Veil, och den 25 november ska jag se ännu ett av mina favoritband, Bring Me The Horizon. Blir många resor till Stockholm för min del denna höst, vilket jag dock inte blir sådär jätteledsen över, trivs ganska bra i Stockholm!

Jag kommer även att börja mitt andra år på gymnasiet denna höst, vilket känns ganska bra, faktiskt. Jag trivs jättebra i den skola jag går i, så att komma tillbaka dit känns inte sådär jättejobbigt, måste jag erkänna, även om jag vet att denna höst kommer att bli tuff. Jag går en yrkesförberedande utbildning, vilket innebär att man inte får någon högskolebehörighet i utbildningen, men man kan då välja att lägga till några kurser så att man kan få högskolebehörighet, vilket jag då valt att göra denna höst. Svenskan och engelskan är dem obligatoriska kurserna om man ska få högskolebehörighet, men jag har även valt att läsa Matte 2 eftersom att man då får fler val att läsa i framtiden, om jag skulle vilja det. Så mycket av mitt fokus denna höst kommer att riktas mot skolan och främst matten, eftersom att jag alltid haft svårt med den, men jag har fått sån bra hjälp i gymnasiet med den och gått från F-varning i nian till att gå ut med D och nästan C i gymnasiet, så med rätt inställning kommer det nog att gå jättebra!

En annan sak jag ser fram emot vad det gäller skolan, det är praktiken! Jag har valt att byta praktikplats detta år, så istället för att vara på ridskolan så kommer jag att vara hos Gabriella Tichelaar, en dressyrryttare som bland annat ridit i Falsterbo i år med en av sina unghästar. Att börja med att vara på ridskolan var jättebra för mig, då den la en bra grund inför framtiden, men jag vill satsa på dressyren och det kommer jag att kunna få göra på denna plats, så det känns himla roligt! Vi har varit där och pratat lite med Gabriella om praktiken och kan säga det, att denna höst kommer minst sagt att bli spännande. 😉 Ser så mycket fram emot detta!

Vad det gäller Duchess så har vi en rolig tävlingssäsong framför oss, men det kommer även att ske några fler förändringar gällande henne. Vi kommer att flytta henne till stallet där vi stod med Antique, då det passar oss lite bättre eftersom att man endast har utsläpp, fodringar och intag en helg i månaden, ungefär, istället för att man har ett rullande schema angående det varje dag. Så det behövs inga spekulationer kring vår flytt, utan vi har trivts jättebra där vi står för tillfället, men detta gör det lite enklare för oss!

Hösten 2016 – I’m ready for you!

HÖSTBILDER SESSAN OCH DUUDI 044

Kommentera

