Första dagen avklarad

Lyckades överleva första skoldagen, hehe. 😉 Nej, men var lite nervös för hur det skulle gå då vi bytt lokaler och jag är jättedålig på att hitta, haha, men hamnade rätt på första försöket i alla fall. Var ingen jätteansträngande dag, utan lite upprop och information, ganska skönt att börja med en sån dag! Mamma hämtade upp mig då jag slutade vid lunch, så vi åkte till Erikslund och åt samt shoppade lite, jättemysigt hade vi det!

Var ut i stallet mot kvällen, det har varit ganska varmt hela dagen, så då valde vi att rida mot kvällen då det blivit lite svalare. Började med att jämna till Duchess klippning samt klippte alla benen, lite svårt på bakbenen då Duchess är jätteförsiktig om dem, men Duchess skötte sig jättebra! Har turen att frambenen e lätta att klippa, så om man tar bakbenen först så lyckas man ändå klara sig ganska bra, haha.

Stallet vi kommer att flytta till ligger i närheten av oss och har en superfin ridbana, så när jag hade klippt klart Duchess så gjorde jag i ordning henne och skrittade dit! Hade ju ingen jättebra känsla igår och den hängde kvar även idag, men lyckades ändra den till en jättefin känsla efter en stund och bara satt och log genom hela passet efter det. 🙂 Snacka om att Duchess var fin! Jobbade sådär 99,9% i en låg och rund form utan något tryck, så tog jag upp henne lite och red några galoppserpentiner, fick en sån häftig känsla då! Så fort jag tog en halvhalt kunde jag känna hur Duchess la vikten på bakbenen och kom upp i en härlig uppförsbacke och så kunde jag behålla det, så roligt! Har jobbat så länge med att få upp Duchess i uppförsbacke och att kunna samla henne, så att kunna göra det bara sådär känns verkligen så roligt, lite som att få ett kvitto på ens arbete. La ner henne efteråt och travade av henne, så skrittade vi hemåt med massor av klappar. Fina, fina Duchess. ♥

Duddi och jag och sara stina 037

Kommentera

