Kaos-dagar

Jag har lyst med min frånvaro i några dagar, men det har behövts, då mitt huvud varit kaos. Herregud, snacka om att jag känt som att jag slitits itu inombords, med massor av frågor som snurrat runt och stora beslut att ta. Och i samband med detta har vi sagt hejdå till en häst och jag har känt mig sådär jobbigt obekväm i mig själv, sådär man kan känna då och då. Aja, har en hel höst framför mig med massor av nya utmaningar, så jag ska bara blicka framåt. Mer om detta får ni veta i sinom tid.

I alla fall, så fortsätter livet och jag har spenderat massor av tid i stallet. Igår var en sån dag där allting går fel; Duchess var otroligt spänd under ridpasset och då kan jag behöva använda ett hoppspö på henne för att förstärka min skänkeln, då Duchess annars kopplar bort sig från den, och gissa vad? Jag skulle använda spöet och i luften så går det sönder! Detta var i början av ridpasset, så det var bara att tuffa till sig och se till att Duchess tog min skänkel ändå. Själva ridpasset var ganska blandat, kändes bra emellanåt och dåligt emellanåt.

Idag, däremot, så fick vi till ett väldigt bra ridpass! Vi var iväg till Kungs och red en stund, jag red fram ett tag och därefter red jag igenom LA:P1-an, tränar massor på programridning så att jag avdramatiserar det hela för min egen skull, skulle man kunna säga. Det gick ganska bra, med en bra trav med fina skolor och en bra och avspänd skritt, så började vi galoppen väldigt fint med stadig förvänd galopp och ett fint enkelt byte, men i vänstra förvända galoppen tappade en tjej i ridhuset en bom och Duchess blev jätterädd, men jag fortsatte rida men inte med samma känsla. Tappade Duchess och hon blev lite lång och spänd, så hade svårt att få ihop henne och samla henne, så sista delen blev lite halvdan, men inte jättedålig, i alla fall. Jobbade lite mer med galoppen efter det och hade svårt att hitta tillbaka till den fina känslan, men nådde den till slut och gjorde två fina förvända galopper och enkla byten samt en fin mellangalopp, så avslutade då. 🙂 Ganska nöjd med detta ridpass!

Kommentera

