Vecka 33

Min sista sommarlovsvecka… Usch, nästan så jag får lite ångest av att tänka på det! Trivs ganska bra med att bara vara i stallet om dagarna och göra det jag vill om dagarna. 😉 Jag har däremot en väldigt rolig höst framför mig, så sådär jättehemskt känns det inte, men mer om det får ni veta längre fram!

I alla fall, så har veckan bara börjat, så jag har i alla fall några fler lediga dagar att ta till vara på! Dagens plan är att åka ut till stallet snart och jogga Duchess i ridhuset, tror också att jag ska prova ett nytt bett på henne dessutom. Därefter har jag några lediga timmar innan jag ska ut till Antique och fixa allting där. Ett inlägg om Antique kommer även att komma upp under dagen. Så, kort och gott, en dag full med häst! Planen för hela veckan ser ni nedanför. 🙂

Måndag: Jogga Duchess i ridhuset, jobba mycket med övergångar och tempoväxlingar.
Tisdag: Rida ut Duchess i skogen, jogga en sväng med samma jobb som dagen innan.
Onsdag: Antingen rida ner till slottet eller ridhuset med Duchess, rida ett mer hårdare ridpass med fokus på programdelar samt att kunna variera form och tempo.
Torsdag: Promenera Duchess, eventuellt även klippa henne!
Fredag: Galoppträna Duchess i slottet eller i skogen, beroende på väder och underlag.
Lördag: Ett lugnt joggingpass med Duchess i skogen.
Söndag: Jogga Duchess ganska intensivt, antingen i ridhuset eller på framridningsbanan.

Duddi och jag och sara stina 216

Kommentera

