Sagt hejdå till Antique

Passade på att sova ut inatt, men är ändå otroligt trött efter denna dag. Red Duchess på förmiddagen, var ute i en skog med fina ridvägar i några timmar på eftermiddagen och röjde undan så att man kan rida där och var hos Antique på kvällen. Låter som en vanlig dag, men kan säga att den varit ganska ansträngande fysiskt, även lite psykiskt. Antique har fått åka tillbaka hem till sig, vilket känns både tråkigt men ändå lite skönt. Jag ska fokusera massor på Duchess och skolan denna höst, så att ha ytterligare en häst hade nog varit att tagit sig vatten över huvudet, så att Antique skulle åka tillbaka efter sådär en månad bestämde vi innan vi tog hem henne. Så hela kvällen spenderades med att göra i ordning utrustningen, packa ihop hennes saker, mocka ur boxen och säga hejdå till Antique.

Duchess fixade jag och mamma på förmiddagen, då stod ett joggingpass i ridhuset på schemat. Himla nöjd med dagens pass, måste jag säga! Mamma svängde förbi och hjälpte mig lite, så passade på och red igenom LA:P1-programmet medan jag ändå hade några ögon på mig. I med att jag har spänt mig när jag har ridit program så valde jag att rida lätt och rida henne låg i travdelen, så satt jag ner och samlade ihop henne mer i galoppen. Gick så himla bra, vi tog oss runt med ett fint flyt och avspändhet och gjorde allting väldigt bra! Galoppen var även lite extra fin, riktigt roligt. 🙂 Provade även ett nytt bett på henne, ett tvådelat eggbett, och var väldigt nöjd med det! Ska prova det några dagar till, så får vi se om jag ska införskaffa mig ett.

Kollar för tillfället på reprisen av OS-finalen, så ska ta och kolla vidare på det, fixa med bloggen och så ska jag sova ganska tidigt och passa på att njuta av att bara ha en häst. 😉 Det är en fördel, att man slipper dem tidiga morgnarna! Kommer dock att sakna Antique himla mycket!

Kommentera

