Angående Antique

Antique har, som ni vet, bott hos oss i snart en månad och vi har haft henne lite på prov. Dels för att prova om vi klickade, men också för att prova och se hur tiden skulle räcka till med två hästar i två olika stall. Planen har hela tiden varit att Antique skulle åka hem till sin ägare efter denna månad och så skulle vi se om vi ville låna hem henne längre efter det, men vi har faktiskt bestämt oss för att tacka nej till det. Antique är en superfin och snäll häst, så det var inte det, utan tiden räcker inte till, helt enkelt. Jag har Duchess och vi har en rolig tävlingssäsong framför oss, det vill jag inte gå miste om, särskilt om det skulle bli vår sista. Utöver det så kommer min tid att vara väldigt begränsad till hösten, då jag har en ny praktikplats, fortfarande jobbar vissa helger på ridskolan och ska fortsätta att läsa matte hela tvåan, så all tid jag kan få behöver jag till att plugga så att jag kan gå ut med godkänt. Vi kom fram till detta tillsammans med hennes ägare, vilket känns väldigt bra!

Så, Antique får åka hem och jag får hålla mig till att plåga Duchess denna höst. 😉 Skämt åsido! Men ni ska få se, denna höst kommer nog innehålla minst lika mycket häst trots att Antique åker, men mer om det i ett annat inlägg! Och i fall någon undrar, vi kommer då att vänta med att ta hem någon storhäst tills det är rätt tillfälle. Ska jag inte tävla Duchess till våren så får vi se hur vi får lov att göra, om Antique finns kvar då eller om man ska leta efter något annat, det är ju sånt man aldrig kan planera i förväg, utan det får man ta som det kommer.

Har blandade känslor över att Antique ska åka, då det ska bli skönt att bara fokusera på en häst men otroligt tråkigt att inte längre träffa Antique varje dag. Hon är ju en himla mysig och rolig häst!

DSC_1097

Kommentera

