Guldstjärna till båda hästarna

Började dagen med utsläpp hos Antique, så mamma och jag passade på att fixa klart allting i stallet och rida på morgonen. Antique hade ju varit lite testig under gårdagens ridpass, så mamma fick hoppa upp och reda ut saker och ting med henne idag, då jag har svårt att ta oss ur allt testande. I alla fall, det gick så bra! Antique blev lite tjurig på mamma och försökte komma undan arbetet då och då, men mamma gav sig inte och avslutade med en superfin Antique! Lösgjord, avslappnad, nöjd och glad. 🙂 Så då valde mamma att avsluta för dagen! Så skönt att ha en såpass duktig mamma som kan hoppa upp och ta igenom vissa problem med hästarna, för då och då låser man fast sig när man stöter på problem och då måste man be om hjälp.

Mamma släppte av mig hos Duchess efter att vi hade varit hos Antique, så tog in henne och red henne direkt. Hade tänkt att bara skrittjobba henne på grusvägarna, men Duchess kändes så fin, så kunde inte hålla mig ifrån att ta lite trav och galopp, haha! Gick in i skogen och travade ena stigen och galopperade den andra, så det blev ändå inte sådär jättehårt ridpass, men Duchess fick ändå gå, liksom. Är himla nöjd, i vilket fall, för Duchess var verkligen jättefin! Bar sig själv, var mjuk i sidorna, lyssnade på mina förhållningar och var himla avspänd!

Ska snabba på mig och skriva klart detta inlägg, då vi ska iväg ikväll till några släktingar och jag har lite saker att fixa tills dess! Vi hörs!

Kommentera

