Otursdag

Okej, en av dem sämsta dagarna detta år, så kan jag minst sagt beskriva denna dag. Red ett väldigt dåligt ridpass imorse på Antique, hon testade mig massor och hittade aldrig någon bra känsla, tyvärr. Var ganska ledsen efteråt, då jag avskyr att känna att jag inte kan ta mig igenom problemen som uppstår. Skulle inte säga att jag är en sån som tror att jag kan allting och aldrig vågar be om hjälp, men jag vill kunna hantera allting på egen hand och kan jag inte det blir jag så himla frustrerad!

Åkte vidare till Duchess efteråt och herregud, Duchess hade nog en lika dålig dag som jag. Väldigt hetsig i stallet medan jag gjorde i ordning henne, men försökte se bortom det och skrittade därefter fram en runda utomhus då planen var att rida upp i skogen efter det. Har lärt mig att om jag skrittjobbar Duchess på grusvägarna innan vi går in i skogen, då blir allt mycket lättare, så det har jag börjat göra på sistone. I alla fall, Duchess var lite spänd men inget märkvärdigt, förrän vi hade kommit en bit och Duchess får något ryck, kastar sig och nästan skickar av mig rakt ner i diket. Blev så irriterad, så hoppade av och ledde henne förbi det läskiga stället ett par gånger fram och tillbaka, för att avdramatisera henne, och efter en stund slappnade hon av och då valde jag att hoppa upp.

Själva ridpasset gick väldigt, väldigt bra, vilket kändes jätteskönt. Joggade henne i en låg form i skogen och bara fokus på halvhalter, skänkelvikningar och övergångar. Duchess var himla pigg, men använde sin energi till rätt saker och blev då aldrig sådär het så att det kokade över, utan höll sig på mattan men var ändå energisk, liksom. Galoppen strulade under gårdagens ridpass, men den var himla fin under dagens! Massor med klappar efteråt, var verkligen väldigt nöjd! Fina ponnyn, trots all denna nerv som då och då tar över. ♥ Var även med om en till sak med en annan häst, ska inte gå in på vad men kan säga att det var samma otur som resten av dagen, hehe. Aja, bara att lägga denna dag bakom mig!

Ber om ursäkt för dålig uppdatering dem senaste dagarna, har haft lite jobbiga dagar och framförallt haft lite för mycket att göra, men jag ska se till att det blir en förändring framöver!

duddi sista ärevarv bla 413

TB till en dag lite bättre än denna! Gäller att man tänker på stunder som dessa, då man varit lycklig och stolt över sig och sin häst, dem dagarna det känns lite tungt.

Kommentera

