Mysdag

Dagen efter tävling; mysdag! Var ute tidigt i stallet och morgonfodrade samt släppte ut alla hästarna, så medan jag fixade uppe i stallet så fick Duchess komma ut och äta sitt hö. Tog därefter in henne och stod länge och masserade samt ryktade henne, väldigt uppskattat! Efter hårdare ridpass, träningar och tävlingar brukar jag alltid massera Duchess med liniment, lägga lite extra tid på att rykta och låta henne stå med sin Back on Track ryggplatta, allt för såpass bra återhämtning som möjligt för hennes gamla kropp. 🙂 I med att vi bara skulle ut på en skrittur så använde jag ryggplattan under sadeln under tiden jag red, så höll den sig varm och mysig! Duchess verkade inte lida av det i alla fall, haha, så jäkla pigg och glad!

Antique fick en vilodag igår, så mamma och jag var ut till henne på kvällen och så tömkörde mamma henne en stund. Herregud, kan säga att det nog var det finaste jag sett Antique gå! Mamma fick kämpa lite först, men därefter blev Antique SÅ fin! Mamma kunde minska och öka volterna med bibehållen takt och form, hon fick fram henne i ett riktigt bra tempo och ingenting strulade. Båda vi var jättenöjda och Antique verkade också ganska nöjd efteråt, hehe. Ska bli roligt att få hoppa upp imorgon och känna på henne, förväntar mig en bra känsla. 😉 Haha!

Kommentera

